Friends of WG17

Like Us if YOU Want :)

Friday, July 6, 2012

cerita uitm merbok .

salam . hai kawan2.aku nk share la jugak cita aku kat merbok ni kfan . acc this week aku balik kg . rindu jugak setelah sekian lama tak balik . ad la kott dlm 3 minggu ak tak balik . lalan pon balik jugak mggu ni . aku dgn lan pon tak qajin jumpa sgt kat sana . tpi alhamdulillah kami sihat2 saja . :) pejam celik pejam celik dh sebulan lebih kat sana , best jugak , tp besa la bila da kwan baru ni ada la jugak ragam dy kan ,aku wat msa lani okayy ja dgn suma.


kami kat sana qasa cam dok kat hulu pon ada . bayangkan nk kuaq pi pekan pon jauh . even dok situ ja pon pakai duit banyak jugak . tp qasa bnda tu standard kot kan bila dok kat U.so,bila nk sep duit kena la mkan maggie . tapi tu suma bnda biasa la kan . bila dh tadak duit jadik lagu tu la. kmi punya PTPTN pon xmsuk lg .


tu teqa bab2 akaun . klau cita bab study ni okayy la . tp aku agk blur jugak bila blajaq . maklomla tak penah blajaq suma2 tu . for ur information aku pnya kos ni tadak math langsung . sumanya baca jaa , agk mencabar la . kalau lan more to kira2 . best jugak kos dy . kami ada baju koperat utk kos masing2 . nnti klau bekesempatan aku upload dlm ni . kami kat sana macam2 aktiviti ada . agak sibuk jigak laa , kmi dua try jdi JB a.k.a jawatankuasa blok . setakat la tadak lagi la event besaq yg nk kena handle . kmi pon bawah pengawasan lgi . mean , after ni depa nk buang lg . kat sana kami kena aktif jugak . contoh kena join apa2 aktiviti yg kolej or U buat . sebab nk makesure sem depan dpt kolej ka tak . setiap aktiviti klau pi dapat la kupon . nnti kupon2 tu WAJIB lekat kat dalam buku kolej ,


kadang2 penat jugak evem kelas kami takla staright cam budak matrik . yg letih + penat sbb part 1 esti wajib kena join apa2 aktiviti kat sana . penat tp best jugak . hee . moment paling best masa MDS qitue la . kmi pny MDS mmg ketat la . tadak chance nk rilex ap suma . tapi bila pkiaq balik pengalaman , aku kat sini nasib baik dapat kwan2 yg okayy . bule sekepala . cam hampa2 jugak laa . 


kat sini blajaq fully english jugak laa . mula2 masuk cuak jugak la sebab takut takleh sesuaikan diri . so far , okayy la . cam best plak bule speaking . first time aku masuk kelas for sure la kena pekenanlkan diri . mula2 aku tak confident kott nk cakap sebab takut english broken . tapi lama2 okayy aja . makin best . bagi pendapat aku kat sini dah tak kiqa sapa pandai suma tu . sbb suma org dah sama level . so,kena sapa qajin dy dapat . dah la ad carry mark segala . mmg kena jaga la suma tu .kalau aku  satu subjek mmg akan ada assingment by group or sendiri . kos aku banyak jugak assingment , kalau lan tak banyak sgt .aku siap kena wat assgment pasai data base segala . mmg aku tak paham . seruisly , blur . tapi tu cabaran la bg aku , 


aku qasa cam tadak apa dh nak share . sbb otak aku pon dh tak berfungsi dh ni . penat pkiaq banyak bnda . apa2 yg latest insyaAllah aku update . if kalau ada masa la . hee . hopefully , ampa suma sihat n ready nk tggu ramadhan ni .  selamat menjalani ibadah puasa ! salam peluk cium rindu untuk ampa suma dari aku dgn lalan . tkey kwan2 . <3 hampa :)


1 comment: